Jak poinformowali w komunikacie przedstawiciele spółki, wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za przygotowanie projektów wykonawczych, a później same prace budowlane. Cała inwestycja obejmie odcinek od Pilawy do stacji Czachówek Wschodni.
- Zmodernizowane zostaną tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem, co pozwoli na przywrócenie połączeń pasażerskich z prędkością 120 km/h. Z taką samą szybkością na nowych torach będą mogły jeździć pociągi towarowe - linia od Skierniewic do Łukowa stanowi obwodnicę towarową dla Warszawy - przekazał Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Poza tym remont przejdą przystanki oraz stacje, na których pasażerowie zyskają m.in. nowe ławki i wiaty.
Nowy most w Górze Kalwarii - PKP PLK ogłasza przetarg
Jak dodał Jakubowski, w ramach planowanych prac, w miejscu starej, jednotorowej przeprawy, w Górze Kalwarii powstanie nowy most kolejowy nad Wisłą. Wybudowana zostanie dwutorowa konstrukcja, co umożliwi przejazdy na linii większej liczbie pociągów.
Co ciekawe, w przeszłości pojawiały się już pomysły, aby stary most zastąpić kładką pieszo-rowerową lub połączyć tę koncepcję z planami PKP. Wiele wskazuje na to, że zwolennicy opisanej propozycji nie powinni tracić nadziei. Jak pod koniec grudnia przekazał burmistrz Karczewa Michał Rudzki, wraz z kolejarzami i władzami gminy Góra Kalwaria pracuje nad urzeczywistnieniem wizji dostosowania obiektu do potrzeb pieszych oraz rowerzystów.
Czytaj również: Zabytkowy most pod Warszawą do rozbiórki? Tego chcą kolejarze
Całość inwestycji, tj. modernizacja odcinka wraz z mostem, ma kosztować ok. 1,3 mld zł. Projekt będzie współfinansowany przez Unię Europejską. Realizację prac zaplanowano na lata 2025-2028.
Co się będzie działo w Warszawie w 2025 roku? Zobacz: