Nowy tunel pod torami w Warszawie - kiedy powstanie?
Zgodnie z umową, którą Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP PLK zawarły z wykonawcą, inwestycja będzie gotowa za 29 miesięcy. Realizacją robót za ponad 134 mln zł zajmie się konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa.
- Budowa tunelu pod linią kolejową w Rembertowie jest kolejną inwestycją, dzięki której Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta zmienia Warszawę na lepsze. Tunel usprawni komunikację na terenie Rembertowa i zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym. Każda taka realizacja oznacza realną poprawę jakości życia lokalnej społeczności i cieszę się, że dzieje się to z naszym udziałem - podkreśliła Ewelina Degowska, dyrektor SZRM.
Nowy tunel w Rembertowie - co zaplanowano w ramach inwestycji?
Jak czytamy na stronie internetowej Zarządu, planowana droga będzie rozpoczynała się na wysokości skrzyżowania Marsa i Ilskiego, gdzie zaprojektowano rondo. Kierowcy pojadą tunelem na przedłużeniu Marsa, pod torowiskiem i ul. Cyrulików, jedną jezdnią o dwóch pasach ruchu. Przejazd będzie kończył się w al. gen. Chruściela "Montera", w rejonie ul. Strażackiej. W tunelu, poza jezdnią, zaplanowano również przystanki autobusowe.
"W ramach inwestycji powstanie także ul. Pociskowa. Droga będzie dwukierunkowa i zostanie połączona z ul. Ilskiego, zapewniając wygodny dojazd do okolicznych domów i centrum handlowego. Dodatkowo ul. Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego i stanie się jednokierunkowa z pasem dla rowerów. Zmiany obejmą również ul. Marsa i skrzyżowanie z ul. Cyrulików, gdzie powstanie rondo" - przekazali urzędnicy.
