PKO BP poinformował o incydencie. Przedstawiciele banku uspokajają klientów

2025-09-09 20:17

PKO BP odnotował incydent dotyczący ujawnienia służbowych danych pracowników; luka została zidentyfikowana i natychmiast usunięta - przekazał we wtorek, 9 września bank. Przedstawiciele instytucji podkreślili w komunikacie, że sprawa nie dotyczy systemów transakcyjnych, a dane klientów nie zostały ujawnione.

PKO BP

i

Autor: MARCIN WZIONTEK / SUPER EXPRESS

PKO BP informuje o "incydencie"

PKO BP poinformował we wtorkowym komunikacie, że 8 września otrzymał wiadomość od osoby podającej się za "testera", która przekazała, że posiada służbowe dane kontaktowe części pracowników banku. "Po weryfikacji potwierdziliśmy, że incydent rzeczywiście miał miejsce. Luka została zidentyfikowana i natychmiast usunięta" - przekazał bank.

"Incydent nie dotyczy systemów transakcyjnych banku. Dane klientów nie zostały ujawnione. W wyniku incydentu nie zostały również ujawnione żadne wrażliwe ani prywatne dane pracowników, ani dane poufne banku i spółek" - podkreślił PKO BP.

Bank dodał, że jest w bieżącym kontakcie z instytucjami nadzorczymi i właściwymi służbami. O zdarzeniu zostali już poinformowani wszyscy pracownicy.

Jak bezpiecznie korzystać z usług bankowych?

Choć tym razem dane klientów nie były w żaden sposób zagrożone, warto wykorzystać tę okazję i przypomnieć o kilku zasadach bezpieczeństwa, do których powinny stosować się osoby korzystające z usług bankowych, tak aby samemu nie sprowadzić na siebie dodatkowego zagrożenia. Chodzi oczywiście o czujność względem otrzymywanych - rzekomo od instytucji - wiadomości, np. drogą mailową. O ostatniej kampanii oszustów podszywających się pod PKO BP bank informował na początku sierpnia.

Klienci mogli wtedy otrzymać e-maila o temacie: "Dane transakcyjne FX16180507". "W polu adresu wiadomości znajdują się sfałszowane adresy, które wskazują na pracowników banku. Nie jesteśmy autorem tych wiadomości. W treści wiadomości znajduje się złośliwe oprogramowanie, które może wykraść dane z komputera. Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. W przeciwnym razie możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem" - alarmowali przedstawiciele PKO BP.

Co więc zrobić, aby uchronić się przed oszustami? Przede wszystkim dokładnie sprawdzać otrzymywane wiadomości - bank podkreślił, że przesyłane przez nich e-maile oraz SMS-y nie zawierają linków. Poza tym przy każdym logowaniu do serwisu PKO BP powinno się starannie zweryfikować adres strony. W przypadku jakikolwiek wątpliwości czy obaw klienci mogą skontaktować się z bezpłatną infolinią pod numerem: 800 302 302.

Policyjne kontrole osób na hulajnogach elektrycznych - zobacz zdjęcia:

Tadeusz Białek, prezes Związku Banków Polskich - Karpacz 2025
Warszawa Radio ESKA Google News
Porachunki Osobiste
WIBOR, kredyty i... pomyłki banków. PORACHUNKI OSOBISTE