PKO BP przedstawił 10 zasad dla klientów
W kwietniowym komunikacie przedstawiciele PKO BP podzielili się z klientami dziesięcioma ważnymi zasadami. Połowa z nich dotyczy tego, czego bezwzględnie nie należy robić, a druga określa dobre praktyki.
Tym samym największy polski bank zaapelował, aby nigdy nie udostępniać innym osobom kluczowych danych, takich jak login i hasło, dane karty czy BLIK-a oraz PESEL. - Nie zgadzaj się, żeby opłacić zakupy poza serwisem ogłoszeniowym (np. OLX, Vinted, Allegro). Nie klikaj w podejrzane, np. skrócone linki w wiadomościach e-mail, SMS lub na komunikatorach (np. WhatsApp, Messenger), nawet jeśli przychodzą od znajomego - to może być niebezpieczne! - dodali.
Poza tym PKO BP poradził, aby nie podłączać do swoich urządzeń nieznanych i niesprawdzonych dysków zewnętrznych oraz nie logować się na stronie banku przy użyciu publicznego WiFi.
Co robić, by pieniądze na koncie były bezpieczne? Największy polski bank wyliczył zasady
Wśród zasad bazujących na prawidłowych zachowaniach przedstawiciele banku wskazali dokładne czytanie powiadomień autoryzacyjnych płatności. - Ktoś przez telefon podaje się za pracownika banku? SPRAWDŹ GO - poproś o pusha z jego danymi w aplikacji IKO. Używaj skomplikowanych i różnych od siebie haseł na kontach - dodali.
Dodatkowo PKO BP przypomniał, by przed zalogowaniem na stronie banku lub dokonaniem płatności internetowej skrupulatnie sprawdzić adres www i certyfikat bezpieczeństwa strony. Należy też regularnie aktualizować systemy, aplikacje i przeglądarki oraz koniecznie pobierać je z oficjalnych źródeł.
Tajemnicze wózki Auchan. To w nich było: