Spis treści
- Natura zamyka nierentowne sklepy
- Drogeria Natura przy Metrze Centrum zamknięta
- Natura: rozwijamy naszą ofertę
Natura to jedna z największych i najdłużej działających sieci z kosmetykami. Pierwsze drogerie Natura powstały w Warszawie w 1997 roku. Dziś sieć liczy około 200 sklepów w całej Polsce. Rynek drogerii jest niezwykle konkurencyjny, co pokazuje choćby dynamiczny rozwój takich sieci jak Rossmann czy Hebe. To zapewne jeden z powodów kłopotów, z którymi od kilku lat mierzy się spółka.
Natura zamyka nierentowne sklepy
"W związku z podjętą w 2022 roku decyzją o zrewidowaniu portfela drogerii pod kątem możliwości trwałego generowania pozytywnego wyniku, w roku 2023 kontynuowano plan likwidacji sklepów nierentownych. W zakresie pozostałej sieci sprzedaży spółka prowadziła działania zmierzające do poprawy rentowności obecnego portfolio. Spółka planuje kontynuować takie działania w okresach przyszłych" - czytamy w sprawozdaniu firmy, które cytuje se.pl.
Rok finansowy 2022 spółka zamknęła stratą w wysokości 29,97 mln zł przy przychodzie wynoszącym 457,13 mln zł.
Drogeria Natura przy Metrze Centrum zamknięta
W połowie 2024 roku zamknięto jedną z flagowych drogerii Natura, w samym centrum Warszawy, na tzw. patelni. - Decyzja o zamknięciu drogerii Natura zlokalizowanej przy stacji Metro Centrum w Warszawie była dla nas bardzo trudna i długo odwlekaliśmy ją w czasie. Do jej podjęcia zmusiły nas jednak rosnące z roku na rok stawki czynszu oraz brak możliwości renegocjacji z wynajmującym warunków najmu lokalu. Aktualnie jesteśmy w trakcie poszukiwań nowej, równie atrakcyjnej lokalizacji dla drogerii, do której zaprosimy nasze klientki i klientów. Mamy nadzieję, że już w niedalekiej przyszłości będziemy mogli poinformować o jej otwarciu – powiedział w rozmowie z branżowym serwisem wiadomoscikosmetyczne.pl Edward Komendacki, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych spółki Natura.
Natura: rozwijamy naszą ofertę
Jednocześnie spółka zapewnia, że rozwija ofertę - zarówno offline, jak i online. "Sieć Drogerii nie likwiduje sklepów, a jedynie przeprowadza restrukturyzację oraz relokacje miejsc, po to, by jeszcze lepiej docierać do Klientów i zaoferować im jeszcze bogatszą ofertę oraz dostępność ulubionych produktów" - czytamy w komunikacie przesłanym naszej redakcji. "Na ten rok zaplanowano kilka takich relokacji i aktualnie jesteśmy zaangażowani w ten proces. Ostatnia, zakończona z sukcesem relokacja Drogerii w Gorzowie Wielkopolskim pokazuje nam słuszność tych działań. Nowa Drogeria przyciągnęła nie tylko dotychczasowych Klientów, którzy są wierni naszej marce, ale przede wszystkim zdobyła uznanie nowych, którzy bardzo dobrze ocenili naszą ofertę" - podkreślono.
"Równolegle jesteśmy w trakcie przeprowadzania remodellingów naszych sklepów, a proces ten mamy nadzieję sfinalizować do końca 2024 roku. Niezależnie od inwestycji w Drogeriach stacjonarnych, stale rozwijamy nasz kanał e-commerce" - zaznaczono w komunikacie.
Wielka kolacja i pokaz nowej kolekcji Paprocki Brzozowski w Elektrowni Powiśle w Warszawie, zdjęcia: