Popularna sieć uszczuplona o ponad 100 sklepów. Będą kolejne zamknięcia?

2025-11-25 13:51

Delikatesy Centrum, należące do Grupy Eurocash, przechodzą proces optymalizacji i wdrażają nową strategię. Jak informuje Super Express, powołując się na Wiadomości Handlowe, od początku 2025 r. sieć zamknęła 119 placówek w ramach działań mających na celu poprawę rentowności. Co to oznacza dla przyszłości Delikatesów Centrum?

sklep

i

Autor: Pexels.com

Zamknięcie 119 sklepów Delikatesy Centrum

Jak podał Super Express, powołując się na Wiadomości Handlowe, w rok Delikatesy Centrum zlikwidowały 54 sklepy franczyzowe oraz 65 placówek własnych - tylko w trzecim kwartale zniknęło 30 nierentownych punktów z drugiej kategorii. Działania te są elementem strategii optymalizacyjnej Eurocash, mającej na celu zwiększenie efektywności sieci i dostosowanie jej do zmieniających się warunków rynkowych. Firma szacuje, że dzięki tym działaniom uda się osiągnąć oszczędność rzędu ok. 35 milionów złotych w rok, w tym 15,4 milionów złotych dzięki zamknięciom w trzecim kwartale.

Czy Delikatesy Centrum nadal będą znikały z dotychczasowych lokalizacji? Wiele wskazuje na to, że tak. Firma nie ukrywa bowiem, iż "planowana jest dalsza optymalizacja sieci". Wiadomości Handlowe prognozują jednak, że zamknięć będzie mniej niż w ostatnich trzech kwartałach.

Z pytaniem dotyczącym potencjalnej likwidacji sklepów zwróciliśmy się do przedstawicieli Eurocash. Gdy tylko otrzymamy odpowiedź, artykuł zostanie zaktualizowany.

Grupa Eurocash zaprezentuje nową strategię

Warto zaznaczyć, że już 9 grudnia Grupa Eurocash planuje publikację kluczowych założeń nowej strategii na lata 2026-27. Wtedy też zapewne dowiemy się nieco więcej o pomyśle firmy na Delikatesy Centrum oraz ich przyszłość. - W wymagającym otoczeniu rynkowym ponownie udowadniamy, że potrafimy chronić rentowność i zachować stabilną pozycję finansową. Konsekwentnie optymalizujemy procesy, a efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym pozwoliło nam obniżyć zadłużenie. Niższa niż spodziewana sprzedaż detaliczna naszych klientów na kluczowych dla nas kategoriach sprawiła jednak, iż wyniki są poniżej naszych oczekiwań. Naszą ambicją jest powrót na ścieżkę rentownego wzrostu - fundamenty pod to już dziś budujemy, a w grudniu przedstawimy kierunek dalszego rozwoju Grupy - skomentował prezes Paweł Surówka, cytowany w podsumowaniu trzeciego kwartału 2025 r.

Jarmark Warszawski 2025 - trwają ostatnie prace - zobacz zdjęcia:

To prawdziwa rewolucja w sklepach. Sprawdziliśmy, jak działa nowy system kaucyjny
Warszawa Radio ESKA Google News
SuperZdrowi
Zakupowe szaleństwo i przedświąteczne zamieszanie - jak przetrwać ten czas? SuperZdrowi