Zamknięcie 119 sklepów Delikatesy Centrum
Jak podał Super Express, powołując się na Wiadomości Handlowe, w rok Delikatesy Centrum zlikwidowały 54 sklepy franczyzowe oraz 65 placówek własnych - tylko w trzecim kwartale zniknęło 30 nierentownych punktów z drugiej kategorii. Działania te są elementem strategii optymalizacyjnej Eurocash, mającej na celu zwiększenie efektywności sieci i dostosowanie jej do zmieniających się warunków rynkowych. Firma szacuje, że dzięki tym działaniom uda się osiągnąć oszczędność rzędu ok. 35 milionów złotych w rok, w tym 15,4 milionów złotych dzięki zamknięciom w trzecim kwartale.
Czy Delikatesy Centrum nadal będą znikały z dotychczasowych lokalizacji? Wiele wskazuje na to, że tak. Firma nie ukrywa bowiem, iż "planowana jest dalsza optymalizacja sieci". Wiadomości Handlowe prognozują jednak, że zamknięć będzie mniej niż w ostatnich trzech kwartałach.
Z pytaniem dotyczącym potencjalnej likwidacji sklepów zwróciliśmy się do przedstawicieli Eurocash. Gdy tylko otrzymamy odpowiedź, artykuł zostanie zaktualizowany.
Grupa Eurocash zaprezentuje nową strategię
Warto zaznaczyć, że już 9 grudnia Grupa Eurocash planuje publikację kluczowych założeń nowej strategii na lata 2026-27. Wtedy też zapewne dowiemy się nieco więcej o pomyśle firmy na Delikatesy Centrum oraz ich przyszłość. - W wymagającym otoczeniu rynkowym ponownie udowadniamy, że potrafimy chronić rentowność i zachować stabilną pozycję finansową. Konsekwentnie optymalizujemy procesy, a efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym pozwoliło nam obniżyć zadłużenie. Niższa niż spodziewana sprzedaż detaliczna naszych klientów na kluczowych dla nas kategoriach sprawiła jednak, iż wyniki są poniżej naszych oczekiwań. Naszą ambicją jest powrót na ścieżkę rentownego wzrostu - fundamenty pod to już dziś budujemy, a w grudniu przedstawimy kierunek dalszego rozwoju Grupy - skomentował prezes Paweł Surówka, cytowany w podsumowaniu trzeciego kwartału 2025 r.
Jarmark Warszawski 2025 - trwają ostatnie prace - zobacz zdjęcia: