Nowa Warszawa Zachodnia

i

Autor: PKP

Rusza przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. Całkowity koszt to prawie 2 miliardy złotych

2020-07-07 14:19

Poszerzony tunel podziemny dla pieszych, nowe perony, zadaszenie, schody ruchome, windy i kładka. Takie udogodnienia dla pasażerów powstaną na dworcu Warszawa Zachodnia. Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację stacji Warszawa Zachodnia, która ma się zakończyć w 2023 r.

Inwestycja ma przede wszystkim zapewnić komfort podróżnym. Nowe perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią korzystanie z kolei.

Ponadto, w ramach przebudowy stacji powstać ma również tunel tramwajowy będący częścią projektu pn. „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”. Wspólna realizacja z Tramwajami Warszawskimi nowego przystanku tramwajowego stworzy węzeł przesiadkowy usprawniający komunikację pasażerską, która połączy różne środki transportu.

PKP informuje, że stacja Warszawa Zachodnia to największy w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów węzeł kolejowy. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. To jeden z najbardziej uczęszczanych warszawskich dworców kolejowych. Jego przebudowa jest kolejnym etapem modernizacji linii średnicowej.

Jak daleko jest z Gdyni do Zakopanego? Prawdziwy test na odległości [QUIZ]

Pytanie 1 z 14
Dalej jest z Warszawy do:
Postęp prac przy budowie portu lotniczego w Radomiu