Kebab

i

Autor: Pixabay/ FreeToUseSounds Kebab

jedzenie

Światowy Dzień Kebaba. Pyszne.pl ujawnia dane dotyczące zamówień. W tych miastach kebab to hit

14 lipca przypada Światowy Dzień Kebaba. To jedno z najpopularniejszych dań na całym świecie, także w Polsce, co potwierdzają dane z platformy do zamawiania jedzenia online Pyszne.pl. Okazuje się, że kebab to najczęściej kupowane danie we Wrocławiu, Lublinie i Katowicach.

Kebab to jedno najpopularniejszych dań w Polsce

Kebab to trzecie najczęściej zamawiane danie w Polsce. Najpopularniejsze są: rollo kebab (50 proc. zamówień) i kebab box (40 proc. zamówień). Większą popularnością cieszą się tylko burgery i pizza - wynika z danych Pyszne.pl.

Kebaby Polacy zamawiają najczęściej w niedzielę, piątek i sobotę, w godzinach 17:00 – 20:00. Najpopularniejszym miesiącem jest... grudzień.

To najczęściej zamawiane danie we Wrocławiu, Lublinie i Katowicach, a drugie pod tym względem w Warszawie (zaraz po butter chicken) i trzecie w Gdańsku (po cheeseburgerze i pizzy marghericie). Liderami wojewódzkimi są śląskie, dolnośląskie oraz lubelskie – to tam najczęściej zamawiane były kebaby w ciągu ostatnich 365 dni.

30 procent aktywnych użytkowników Pyszne.pl w ciągu ostatniego roku co najmniej raz zamówiło kebaba. Rekordzista zamówił w ciągu roku 680 kebabów!

Najszybciej zyskującą na popularności kuchnią w Polsce w 2022 roku była właśnie kuchnia bliskowschodnia. W ubiegłym roku zajęła ona również pierwsze miejsce w większości większych miast: w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lublinie i Katowicach. W Gdańsku i Łodzi w popularności wyprzedza ją tylko kuchnia indyjska.

- 14 lipca świętujemy Światowy Dzień Kebaba. Z danych Pyszne.pl wynika, że Polacy obchodzą to święto przez cały rok. Już w 2022 r. kuchnia arabska była najszybciej zyskującą na popularności kuchnią w Polsce. W ciągu ostatnich 365 dni jeden z naszych użytkowników zamówił kebaba aż 680 razy. W tym samym okresie aż 30% aktywnych użytkowników Pyszne.pl miało okazję spróbować kebaba przynajmniej raz - podsumowała Karolina Jastrzębska - Head of Account Management w Pyszne.pl.