Jeden z pierwszych totemów dla rowerzystów pojawił się na skrzyżowaniu Towarowej z Grzybowską. - Urządzenia sprawdzają prędkość cyklistów. Informacja jest przesyłana do sterownika sygnalizacji świetlnej, który analizując prędkość, sprawdzają również cykl świetlny w sterowniku i dokonuje porównania, czy prędkość z którą się rowerzysta porusza umożliwi mu wjazd na skrzyżowanie, czy trzeba przyspieszyć lub zwolnić - tłumaczy Dariusz Obcowski z firmy Siemens Mobility.
- System pojawi się łącznie na 30 skrzyżowaniach w stolicy - to jest Okopowa, Towarowa, Świętokrzyska, Powsińska, Wiertnicza i ciągu ulic Szaserów, Dwernickiego, Stanisławowskiej na Pradze. Razem z wszystkimi skrzyżowaniami obecnie wpiętymi w system kosztuje nas to trochę ponad milion złotych - mówi Tomasz Dombi z Zarządu Dróg Miejskich.
Urządzenia są gotowe na ew. zmianę prawa, która wpuści na ścieżki rowerowe użytkowników hulajnóg. Obsługa całego Zintegrowanego Systemu Sterowania Ruchem kosztować będzie miasto blisko milion złotych miesięcznie, a w skład systemu wchodzą:
- modernizacja i obsługa Centrum Sterowania Ruchem w siedzibie ZDM Warszawa
- obsługa wszystkich skrzyżowań wpiętych do systemu oraz m.in. cały serwis tunelu pod Martą Wisłą
- przebudowa skrzyżowań + włączanie ich do systemu (vide Modlińska, Świętokrzyska)
- postawienie 53 totemów rowerowych w Warszawie jako dodatkowy element przetargu.