Z miasta

Tramwaj na Stegny coraz bliżej. Nie wszyscy mieszkańcy są zadowoleni

2025-06-09 15:35

Miasto chwali się postępami przy budowie odnogi tramwajowej na Stegny. Jednak część lokalnych mieszkańców krytykuje tę inwestycję. Wszystko przez brak uwzględniania w planach ważnego - ich zdaniem - przystanku na tym nowym stołecznym szlaku.

Budowa tramwaju na Stegny na finiszu

Miasto chwali się postępami prac przy budowie trasy tramwajowej na Stegny. W miniony weekend wykonawca Tramwajów Warszawskich podłączył sieć trakcyjną na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i św. Bonifacego. Pozwoliło to na przeprowadzenie na Stegnach pierwszych testowych przejazdów – najpierw do pętli dojechał tramwaj pomiarowy, a następnie tramwaje liniowe typu Hyundai, które już niedługo będą wozić pasażerów po tej trasie.

To, że trasa tramwajowa na Stegny jest przejezdna, nie oznacza jednak jeszcze końca prac. W najbliższych tygodniach wykonawca będzie kontynuować roboty przy torowisku, asfaltowaniu jezdni oraz roboty brukarskie, a tramwajarze będą prowadzić dalsze testy. Trasa zostanie udostępniona warszawiakom latem – dojedzie tu linia nr 19, która zabierze pasażerów ze Stegien i Dolnego Mokotowa w kierunku Dworca Centralnego i al. Jana Pawła II.

Odnoga wzdłuż ul. Św. Bonifacego na Stegny stanowi rozszerzenie głównej trasy do Miasteczka Wilanów, z której pasażerowie korzystają od zeszłego roku. Dzięki realizacji tej trasy komunikacją szynową zostanie objęte osiedle na Stegnach.

Nie wszyscy są jednak zadowoleni

Tymczasem w sieci wokół nowej trasy trwa gorączkowa dyskusja. Wiele osób w mediach społecznościowych krytykuje to, że nie zaplanowano przystanku tramwajowego w połowie nowego odcinka (tam, gdzie znajduje się obecnie przystanek autobusowy Batumi), przez co tamtejsi mieszkańcy zmuszeni będą do kilkusetmetrowych spacerów.

Portal muratorplus zwrócił się z zapytaniem w tej sprawie.

– Projekt stałej organizacji ruchu zakłada zachowanie przystanków autobusowych Batumi. Natomiast układ przystanków tramwajowych był przedmiotem konsultacji z mieszkańcami – i uzgodnień z jednostkami miejskimi odpowiedzialnymi za organizację ruchu i komunikację – przed rozpoczęciem inwestycji – odpowiedział rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.

Brak zlokalizowania przystanku przy Batumi wynika zapewne z obaw o nadmierne spowolnienie tramwajów – wówczas ta licząca zaledwie 800 metrów trasa byłaby wyposażona w aż trzy przystanki tramwajowe. Czy taki argument przekonuje mieszkańców, którzy akurat mieszkają w okolicy ulicy Batumi? Zdania z pewnością są podzielone.

Tramwaj na Stegny. Budowa czerwiec 2025:

Kolejna linia tramwajowa w Warszawie gotowa! Wiemy, kiedy ruszy tramwaj na Stegny