Na miejscu powstaje budynek nastawni i zupełnie nowy układ torów. - Zakończenie wszystkich prac wraz z budową kładki przewidywane jest na wrzesień 2020 roku. Pociągi będą mogły wjechać na przebudowaną stację po dokonaniu wymaganych odbiorów - mówi Karol Jakubowski z PKP PLK. Spółka chwali się, że dworzec w nowej odsłonie pozwoli uruchomić więcej połączeń na Zachód i Południe.
Mają pojawić się też windy i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. - Kontynuowane są prace przy budowie peronów, wykonawcy pozostało jeszcze wykonanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, budowa sieci trakcyjnej oraz budowa kładki - dodaje Jakubowski.
Kładka połączy Ochotę z Wolą i pozwoli dojść do peronów. Inwestycja ma pochłonąć 81 milionów złotych. Dworzec będzie pełnić ważną rolę w czasie remontu linii średnicowej. Inwestycja ma opóźnienie m.in. z powodu problemów z przeniesieniem Muzeum Kolejnictwa. Zabytkowe pociągi stoją na bocznicy.