Santander Bank Polska: ostrzeżenie przez oszustami
Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod nasz bank. Przestępcy próbują nakłonić Cię do pobrania aplikacji mobilnej. Jest to sposób, w który wyłudzają login i hasła do bankowości elektronicznej - poinformowali przedstawiciele Santander Bank Polska.
Czytaj również: Rodzina z dziećmi zostanie eksmitowana? Boją się, że zostaną bez dachu nad głową
W komunikacie pokazano przykładową wiadomość e-mail. Tym, co od razu zwraca uwagę, jest błędna odmiana słów w poszczególnych zdaniach, jak gdyby tekst był tłumaczony przez internetowy translator. Podobne nieścisłości gramatyczne czy brak polskich znaków mogą wskazywać, że ma się do czynienia z oszustami.
Jak nie stracić pieniędzy? Najważniejsze zasady bezpieczeństwa w sieci
Przedstawiciele Santander Bank Polska zamieścili w komunikacie najważniejsze zasady bezpieczeństwa, jakimi powinni kierować się ich klienci, ale i klienci innych banków.
Ważne jest, aby aplikacje podobnych instytucji pobierać jedynie z zaufanych źródeł, tj. Google Play czy App Store. Poza tym nie powinno się klikać w podejrzane linki ani ściągać na swoje urządzenia aplikacji, jeśli nie jesteśmy pewni, czy są prawdziwe. W razie wątpliwości warto skontaktować się z infolinią i w rozmowie z konsultantem zweryfikować swoje obawy.
Dodatkowo należy każdorazowo sprawdzać, czy strona, na której wpisujemy dane do logowania, jest prawdziwa. W przypadku fałszywki możemy bowiem stracić kluczowe informacje na temat swojego konta. Te łatwo niestety wykorzystać oszustom, którzy liczą na wykradzenie jak największych sum.
Podane zasady zostały podyktowane przez Santander Bank Polska, ale są aktualne również dla użytkowników innych tego rodzaju instytucji. Bez względu na to, czy mamy konto w Santanderze, PKO BP, ING Banku Śląskim, Alior Banku, czy jakimkolwiek innym banku, należy się do nich bezwzględnie stosować, by nie stracić oszczędności życia.