mBank ostrzega przed oszustami - chodzi o podejrzane telefony
mBank rozesłał do klientów ważne ostrzeżenia, które otrzymali poprzez aplikację na swych telefonach. Treść alertu znaleźć można także na stronie internetowej banku. W komunikacie przekazano, że oszuści nadal próbują atakować posiadaczy kont, podszywając się przy tym pod pracowników banków, doradców inwestycyjnych czy przedstawiciele serwisów sprzedażowych. Celem wyłudzaczy jest uzyskanie danych, a później pieniędzy ofiary.
Ataki odbywają się poprzez kontakt telefoniczny. Oszuści dzwonią z różnych numerów, mogą też korzystać z popularnych komunikatorów. - Pretekstem do rozmowy jest często weryfikacja zmyślonej transakcji lub informacja o rzekomej próbie wyłudzenia kredytu na Twoje dane. Mogą mówić, że doszło do kradzieży Twoich danych, pieniędzy lub Twojej tożsamości, a następnie oferują pomoc w rzekomym zabezpieczeniu konta. W ramach wsparcia technicznego serwisu sprzedażowego informują o koniecznej weryfikacji użytkownika, by otrzymać pieniądze ze sprzedaży - wyjaśnił mBank.
Telefony od oszustów mogą również dotyczyć innych kwestii, np. rzekomych atrakcyjnych ofert czy propozycji zainwestowania w kryptowaluty. mBank zaznaczył, że wyłudzacze są często naprawdę sprawnymi manipulatorami, więc klienci powinni pozostać szczególnie czujni. Nie powinno się więc klikać w podejrzane reklamy, wierzyć z oferty szybkiego i gigantycznego zysku ani przekazywać podejrzanym osobom swoich danych oraz pieniędzy.
mBank zaapelował też, aby dokładnie sprawdzać wszystkie przesyłane linki, nie instalować nieznanych sobie aplikacji, nie podawać kodów BLIK ani danych z kart. Przede wszystkim nigdy nie należy działać pod presją czasu, którą najczęściej starają się wywierać wyłudzacze.
mBank dzwoni? O to nigdy nie poproszą
W komunikacie przedstawiciele mBanku zaznaczyli również, że pracownicy banku nigdy nie poproszą przez telefon o instalację jakichkolwiek aplikacji, kody BLIK cz przelewy lub wypłaty pieniędzy. Każdorazowo muszą także wysłać potwierdzenie swojej tożsamości, co w przypadku oszustów jest niemożliwe.
mBank radzi, co zrobić w przypadku próby oszustwa
Ostatecznie mBank zaapelował też, by w przypadku podejrzeń, że padło się ofiarą oszustwa, od razu skontaktować się ze służbami. Można również zadzwonić do instytucji, której przedstawicielami byli rzekomo dzwoniący, by zweryfikować całą sytuację. Do dyspozycji klientów mBanku pozostaje infolinia pod numerem 42 6 300 800.
Kradzież monet z PRL w Warszawie - zobacz zdjęcia: