S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy - nowe informacje od GDDKiA
Jak poinformowała GDDKiA, wspomnianą najniższą ofertę złożyła firma Europrojekt Gdańsk. Pozostałe oferty wyceniono następująco:
- DATABOUT - 6 868 320,00 zł;
- Value Engineering - 6 946 978,50 zł;
- Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA - 7 377 540,00 zł;
- IVIA - 8 370 150,00 zł;
- TRAKT - 8 563 260,00 zł;
- TPF - 10 849 830,00 zł;
- MOSTY GDAŃSK - 13 777 230,00 zł;
- konsorcjum: Promost Consulting (lider), DOHWA Polska ENG - 14 655 327,00 zł.
Kosztorys Dyrekcji wynosi natomiast 6 916 905,00 zł. Obecnie trwa analiza złożonych ofert, a jej wyniki powinny zostać ogłoszone już wkrótce. GDDKiA wyjaśniła, że na ocenę propozycji złożą się następujące kryteria: cena (40 proc.), doświadczenie projektanta drogowego (15 proc.), doświadczenie projektanta tunelowego (15 proc.), metodyka zarządzania obiektem w całym cyklu życia (10 proc.), doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc.), doświadczenie zespołu geologicznego (10 proc.).
Wybrany w przetargu projektant zajmie się opracowaniem dokumentacji, która będzie zawierała wariantowe poprowadzenie Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Przygotuje też materiały do wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej. "Przeanalizowane zostaną możliwe warianty przebiegu nowej trasy, z naciskiem na rozwiązania tunelowe. Pod uwagę będą brane nowoczesne technologie oraz dotychczasowe doświadczenia. Konsekwencją prac będzie wskazanie najkorzystniejszego pod kątem społecznym, środowiskowym i ekonomicznym przebiegu trasy. W trakcie projektowania przeprowadzimy akcje informacyjne ze społeczeństwem. Projektant poza projektowaniem przebiegu trasy wykona również szczegółowe badania warunków geologicznych" - wyjaśniła GDDKiA.
Kiedy inwestycja powinna być gotowa?
Jak wynika z informacji przekazanych przez Dyrekcję, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, umowa z wykonawcą powinna zostać podpisana w II kwartale 2026 r., a jego prace zakończą się w 2030 r. W ostatnich miesiącach GDDKiA podawała, że roboty w terenie powinny przypaść na lata 2032-2035.
Przypomnijmy, że w ramach planowanej inwestycji powstać ma ok. 16-kilometrowa trasa - ostatnia brakująca część Warszawskiego Węzła Drogowego - między węzłami Drewnica i Warszawa Wschód (dawniej Zakręt). Droga będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. "Dostępność do trasy będzie możliwa przez węzły drogowe, których lokalizację wykaże proces projektowy. W ramach kontraktu powstaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie oraz odwodnienie drogi. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z nowych chodników i ścieżek rowerowych. Droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego" - przekazała GDDKiA.
Więcej o skomplikowanej historii opisanej inwestycji przeczytacie tutaj.
i
Nowe stacje metra w budowie (listopad 2025) - zobacz zdjęcia: