Do różnego rodzaju oszustw dochodzi coraz częściej. Zmagają się z nimi nie tylko banki, ale również osoby korzystające ze sklepów internetowych i stacjonarnych. W związku ze wzbierającą falą przestępczości Kaufland wystosował komunikat dot. rozsyłania fałszywych wiadomości mailowych.
Kaufland ostrzega swoich klientów
Kliencie sklepów Kaufland również mogli stać się ofiarami oszustów. W reakcji na rozmaite doniesienia i wydarzenia, sieć postanowiła wyprzedzić rozwój przykrych wypadków.
Czytaj także: mBank ostrzega swoich klientów. Jedno kliknięcie i pieniądze znikną
Od jakiegoś czasu bezprawnie rozsyłano wiadomości mailowe i SMS, zawierające nieprawdziwe informacje o możliwości otrzymania benefitów (m.in. kart podarunkowych, nagród, kredytów zakupowych) rzekomo oferowanych przez sieć Kaufland. Sieć informuje, że nie prowadzi tego typu działań.
- Treść tych wiadomości w sposób mylący sugeruje, że są one wysyłane przez Kaufland. W szczególności podmioty rozsyłające te informacje bezprawnie posługują się logo Kauflandu oraz innymi elementami graficznymi charakterystycznymi dla marki Kaufland, a w wybranych przypadkach także marki PAYBACK - informują pracownicy Kauflandu w specjalnym komunikacie.
Co zrobić, gdy skontaktują się z nami oszuści?
Kaufland wskazuje również na to, co zrobić w przypadku otrzymania tego typu wiadomości. Po pierwsze należy zachować szczególną ostrożność w zakresie udzielania tym podmiotom jakichkolwiek informacji czy też przekazywania danych osobowych. To może się źle skończyć.
Czytaj także: Mieszkaniec Białołęki stracił prawie 110 tys. złotych po telefonie "z banku"
Wszelkie rzetelne informacje o wszystkich aktualnych konkursach oraz akcjach promocyjnych organizowanych przez Kaufland znajdują się na oficjalnej stronie internetowej sklepu.
- Jednocześnie w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dot. prawdziwości otrzymywanych wiadomości czy też aktualnie oferowanych przez Kaufland konkursów i akcji promocyjnych zalecamy kontakt z Centrum Obsługi Klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.kaufland.pl lub pod numerem telefonu tel. 800 300 062 – czytamy w komunikacie.