Nowy wiadukt w Warszawie. Gdzie powstanie?
Trwają przygotowania do budowy wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej, nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. - Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 metrów, która bezkolizyjnie połączy skrzyżowanie ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej - przekazał ratusz.
Zakończyło się już przygotowywanie terenu przeznaczonego na drogę. Pomiędzy ulicami Strażacką i Chełmżyńską budowany jest nowy zbiornik retencyjny, czyli element odwodnienia drogi. Wkrótce rozpoczną się prace przy instalacjach podziemnych, kanalizacji deszczowej oraz budowie nasypów i podpór wiaduktu. Będą one wymagały zmian w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone w poniedziałek, 15 lipca, o godzinie 21:00.
Budowa wiaduktu na Chełmżyńskiej - utrudnienia
- Najpierw wykonawca przez dwa tygodnie przebuduje kanalizację na ulicy Strażackiej. Jezdnia od strony Targówka, przed rondem Granzowa, zostanie zwężona. Drogowcy zajmą pas w stronę Zabranieckiej. W tym kierunku kierowcy pojadą po istniejącej jezdni, pasem "pod prąd". Wygrodzony zostanie też pas do jazdy prosto - w stronę ronda. Kierowcy pojadą tymczasowym pasem wykonanym z płyt drogowych. Przed samym rondem kierowcy wrócą na istniejącą jezdnię. Te utrudnienia zakończą się 29 lipca. Później pas do skrętu w prawo zostanie skrócony - przekazał ratusz.
W czasie budowy nasypu, podpór i konstrukcji wiaduktu, drogowcy do wiosny zwężą ulice:
- Chełmżyńską – w miejscu projektowanego ronda, na wysokości posesji 174, pas w stronę ronda Granzowa; po drugiej stronie torów, w miejscu projektowanego skrzyżowania z Nowochełmżyńską, na wysokości posesji 147, pas w stronę ulicy Żołnierskiej;
- Chłopickiego – po obu stronach ulicy, na wysokości posesji 77 i 90;
- Strażacką – fragment pasa do skrętu w prawo przed rondem Granzowa od strony Targówka.
Planowane zwężenia nie zmienią zasad ruchu drogowego.
Wygoda i bezpieczeństwo. Co zmieni nowy wiadukt?
Jak zaznaczyli urzędnicy, inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym oraz skrócenie czasu przejazdu przez tory. Na 140-metrowym wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia, na której zostaną wyznaczone po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie powstanie chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik.
- Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu nowego wiaduktu funkcjonujący obecnie na ul. Chełmżyńskiej przejazd przez tory w poziomie szyn zostanie zlikwidowany - podkreślił ratusz.
Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa. Ich koszt to około 68,5 mln zł. Inwestycja ma być gotowa pod koniec 2025 r.