Z Warszawy

Nowy wiadukt powstanie w Warszawie. Ruszają pierwsze prace

2024-07-11 15:48

W Rembertowie rozpoczyna się budowa wiaduktu, który umożliwi szybszy, wygodniejszy, a przede wszystkim bezpieczny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Wiemy, kiedy ruszą pierwsze prace.

Nowy wiadukt w Warszawie. Gdzie powstanie?

Trwają przygotowania do budowy wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej, nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. - Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 metrów, która bezkolizyjnie połączy skrzyżowanie ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej - przekazał ratusz.

Zakończyło się już przygotowywanie terenu przeznaczonego na drogę. Pomiędzy ulicami Strażacką i Chełmżyńską budowany jest nowy zbiornik retencyjny, czyli element odwodnienia drogi. Wkrótce rozpoczną się prace przy instalacjach podziemnych, kanalizacji deszczowej oraz budowie nasypów i podpór wiaduktu. Będą one wymagały zmian w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone w poniedziałek, 15 lipca, o godzinie 21:00.

Budowa wiaduktu na Chełmżyńskiej - utrudnienia

- Najpierw wykonawca przez dwa tygodnie przebuduje kanalizację na ulicy Strażackiej. Jezdnia od strony Targówka, przed rondem Granzowa, zostanie zwężona. Drogowcy zajmą pas w stronę Zabranieckiej. W tym kierunku kierowcy pojadą po istniejącej jezdni, pasem "pod prąd". Wygrodzony zostanie też pas do jazdy prosto - w stronę ronda. Kierowcy pojadą tymczasowym pasem wykonanym z płyt drogowych. Przed samym rondem kierowcy wrócą na istniejącą jezdnię. Te utrudnienia zakończą się 29 lipca. Później pas do skrętu w prawo zostanie skrócony - przekazał ratusz.

W czasie budowy nasypu, podpór i konstrukcji wiaduktu, drogowcy do wiosny zwężą ulice:

  • Chełmżyńską – w miejscu projektowanego ronda, na wysokości posesji 174, pas w stronę ronda Granzowa; po drugiej stronie torów, w miejscu projektowanego skrzyżowania z Nowochełmżyńską, na wysokości posesji 147, pas w stronę ulicy Żołnierskiej;
  • Chłopickiego – po obu stronach ulicy, na wysokości posesji 77 i 90;
  • Strażacką – fragment pasa do skrętu w prawo przed rondem Granzowa od strony Targówka.

Planowane zwężenia nie zmienią zasad ruchu drogowego.

Wygoda i bezpieczeństwo. Co zmieni nowy wiadukt?

Jak zaznaczyli urzędnicy, inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym oraz skrócenie czasu przejazdu przez tory. Na 140-metrowym wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia, na której zostaną wyznaczone po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie powstanie chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik.

- Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu nowego wiaduktu funkcjonujący obecnie na ul. Chełmżyńskiej przejazd przez tory w poziomie szyn zostanie zlikwidowany - podkreślił ratusz.

Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa. Ich koszt to około 68,5 mln zł. Inwestycja ma być gotowa pod koniec 2025 r.

Taksówką po wodzie. Wyjątkowa atrakcja dla turystów na Mazurach