Zgodnie z planami na dworcu powstanie nowe, 100-metrowe przejście podziemne po zachodniej stronie stacji Warszawa Gdańska (w kierunku ul. Kłopot). PKP w kontrakcie z firmą PORR zakładają, że na realizację projektu potrzeba 21 miesięcy. Kolejarze zgodzili się, że rozbudowa stacji jest niezbędna.
Plany modernizacji Dworca Warszawa Gdańska
Nowe przejście podziemne nie jest jedynym punktem planu przebudowy dworca. Przewidziano także łącznik między obecnym i planowanym tunelem. Przejście podziemne, szerokie na około 10 metrów, ma na celu zmniejszenie zatłoczenia w przejściach podziemnych i odciążenie przestrzeni na peronach.
Z myślą o udogodnieniach dla pasażerów projekt obejmuje zamontowanie nowych zadaszeń na wszystkich peronach, które mają chronić podróżnych przed zmienną pogodą. Na perony będą prowadzić zwykłe i ruchome schody oraz windy. Planowane jest także nowe wyjście i dodatkowy peron po stronie ul. Indrzejczyka.
Opóźnienia w przebudowie dworca
Warszawa Gdańska przeszła modernizację, ale budowy dodatkowego tunelu zaniechano. Ostatecznie okazało się, że był to błąd, a problem zatłoczonego dworca nie został rozwiązany. W sprawie nowego tunelu wykonawca ma zaprezentować rozwiązania, które w jak najmniejszym stopniu będą ingerować w ruch pociągów.
Prace nad rozbudową stacji planowano skończyć w 2025 r., jednak ich końca można się spodziewać w 2026 r.