Będą nowe odcinki ekspresówki w woj. mazowieckim. Kiedy ruszą roboty?

2025-12-22 17:41

W poniedziałek, 22 grudnia przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazali nowe informacje ws. planowanej budowy S19 w woj. mazowieckim. Ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków trasy zostały już wysłane do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. Kiedy będą mogły rozpocząć się prace w terenie?

budowa

i

Autor: GDDKiA/ Materiały prasowe

S19 w woj. mazowieckim - kiedy ruszy budowa? Nowe informacje od GDDKiA

Jak przekazali przedstawiciele lubelskiego oddziału GDDKiA, odcinki S19, których dotyczą przetargi, będą miały łączną długość 32 km. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, umowy z wykonawcami trasy w powiecie łosickim zostaną podpisane w drugiej połowie 2026 r. Sama realizacja planowana jest natomiast na lata 2028-2031.

Budowa drogi poprowadzonej po nowym śladzie przez gminy Sarnaki, Olszanka, Huszlew, Platerów oraz miasto i gminę Łosice została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy będzie biegł od granicy woj. podlaskiego i woj. mazowieckiego do Łosic (17,2 km), a drugi - od Łosic do granicy woj. mazowieckiego i woj. lubelskiego (14,5 km).

"Trasa rozpoczyna się przed Chlebczynem. Następnie omija Sarnaki od zachodniej strony. Na przecięciu z obecną DK19 planowany jest pierwszy z węzłów - Sarnaki. Dalej droga od wschodu omija Łosice, gdzie na przecięciu z ul. Bialską (DW698) powstanie drugi z węzłów. Za Mszanną trasa ponownie przecina obecną DK19, biegnąc równolegle do niej. Tutaj wybudujemy trzeci z węzłów drogowych. Koniec odcinka zaplanowano na granicy województw mazowieckiego i lubelskiego, w okolicach miejscowości Kolonia Łukowisko" - poinformowali przedstawiciele Dyrekcji.

Czytaj również: Będzie nowa obwodnica miasta w woj. mazowieckim. Kiedy rusza budowa?

Po zakończeniu budowy kierowcy zyskają drogę z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku wraz z pasami awaryjnymi. Poza wspomnianymi węzłami w ramach inwestycji powstaną również drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz Systemu Zarządzania Ruchem. "W ramach zadania zaprojektowany zostanie też węzeł Ostromęczyn, którego budowa planowana jest w przyszłości. Zakres inwestycji obejmuje budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych Górki i Czuchleby o funkcji podstawowej" - dodała GDDKiA.

Tak wyglądała Warszawa w 2000 i 2025 roku - zobacz zdjęcia:

Nowa infrastruktura w Warszawie już zniszczona. Wyrwali ławkę z betonem
Warszawa Radio ESKA Google News
Porachunki Osobiste
Inwestycje drogowe. Czy najniższa cena nadal jest gwarantem wygrania przetargu? PORACHUNKI OSOBISTE