Kolejne kilometry A2 na wschód od Warszawy - nowe informacje od GDDKiA
Budowę autostrady między Siedlcami a Białą Podlaską GDDKiA podzieliła na cztery odcinki. Zaawansowanie prac na dwóch środkowych etapach Malinowiec - Łukowisko i Łukowisko - Swory dyrekcja oszacowała na 85 proc. Na krótkich fragmentach trwa m.in. układanie ostatniej warstwy nawierzchni bitumicznej (tzw. ścieralnej), montaż ekranów akustycznych i ogrodzenia.
- Na pozostałych dwóch odcinkach, od Malinowca do węzła Łukowisko i dalej do Swor, trwają intensywne prace. Współdziałamy z wykonawcą, by jak najszybciej udostępnić pozostałą część A2 kierowcom - przekazała Tarnowska. Uzupełniła, że prace są uzależnione od warunków atmosferycznych. - Obowiązkiem wykonawcy jest zachowanie reżimu technologicznego - dodała.
GDDKiA planowała pierwotnie, że wszystkie odcinki odda do ruchu do końca 2025 r., ale wykonawca dwóch środkowych etapów zawnioskował o wydłużenie czasu na ukończenie prac lub dodatkowych pieniędzy. W związku z tym - przekazała rzecznik - terminy umowne mogą ulec zmianie. Kolejny 14-kilometrowy odcinek od Swor do węzła Biała Podlaska ma pozwolenie na użytkowanie, ale jego dopuszczenie do ruchu dyrekcja uzależnia od zakończenia prac na wcześniejszych odcinkach.
Autostrada A2 Siedlce - Biała Podlaska będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwą pod dobudowę trzeciego pasa. Na trasie powstają m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie, odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Autostrada ma w przyszłości umożliwić dojazd do terminala samochodowego w Koroszczynie przy granicy z Białorusią. Koszt budowy czterech odcinków A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej o łącznej długości 65,4 km to blisko 3 mld zł. Inwestycja uzyskała ponad 1,3 mld zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.
i
Tak wyglądała Warszawa w 2000 i 2025 roku - zobacz zdjęcia: